Frostnupna

Kommentera
Lördag förmiddag och idag är det dags att städa ur uterummet för den här säsongen. Självklart hoppas jag på några fler sköna dagar därute men blommorna klarar inte de kyliga nätterna så därför blir det ett litet avslut idag.
 
Det har redan hunnit vara ett par frostnätter men hoppas att pelargoner och vinranka klarade den chocken och återvänder till liv igen någon gång till våren. Murgrönorna är inburna och upphängda lite överallt inomhus istället. Om dem har jag inget hopp att se dem överleva ens till jul. I det här huset bor en hopplöst dålig blomvattnare. Jag. Å då är jag ändå bäst av oss alla på just det. Att vattna blommor alltså. Ni ser utgången framför er antar jag...
 
Blommorna åker in tillsammans med det mesta av 'pyntet'. Kuddar och sofföverdrag skall tvättas och fönster putsas.
 
Förra ett par helger sen satt jag lökar i den förövrigt kaosartade rabatten på baksidan av huset. Eller baksida och baksida, beror ju såklart vad man menar men det är är 'vårsidan' den sida som vätter ner mot sjön och som alltså borde vara gynnsam för att locka fram tulpanlökar ur jorden. Så. Nu. Är. Förväntningarna. Stora.