Han är här nu

En kommentar
 
Här är han, den ståtliga renen. Har transporterats från Hufvudstaden av vänliga människor som arrangerat och utfört utan min kännedom. Trevlig överraskning.
 
Den började (?) sin karriär i en butik någonstans i Stockholm där Sandra och Dan hittade den och blev förtjusta. Övertalade butikspersonalen om att få köpa den och kånkade sen  hem den till sin lya. Där visade den sig vara alltför stor och då fick jag ärva den. Stor och ståtlig blev transporten ett problem och där har det stannat. Tills nu alltså.
 
Älskar den även om jag (också) inser att den göre sig bäst i ett mycket större utrymme än det här egentligen. Nu hafver jag inget större utrymme och då får det funka ändå. Behövs någon justering och anpassning eftersom den just nu inte ryms mellan golv och tak. Återstår att övertyga mannen om att jag nog behöver hans hjälp med det...
 
Vad säger ni. Är den inte häftig? Materialet är en stor vit träplatta med en utskuren siluett av en ren. Det uskurna är sedan fyllt med flera lager av olika trä- och barkremsor. Detaljer kommer senare
 
 
 
1 Zenita:

skriven

Den ser skitläcker ut. Förstår verkligen att du föll för den. Får komma och glo och ta en fika någon dag :)