På god fot

Kommentera
Julen är utslängd och det är så tomt och tråkigt som det brukar bli. Dags att dra igång ett projekt igen och jag har nästan klart för mig vad det blir. Eller vi drar nog igång 2 paralella här, varsit. Jag kör gästrummet och han kör en garderob/förråd. Tjohooo välkommen Projekt 2015
 
Skaffade en ny julgransfot med julen 2013-års fadäser i friskt minne. Det som hände var att julgranen tippade inte mindre än 2 ggr och vi hade bara turen att vara hemma just vid tillfället och kunde ta upp vattnet direkt.
 
Som sagt en ny julgransfot blev det. En skitbra och stadig fot med plats för mycket vatten. Tror att den håller 3 liter vatten och den röda lilla 'pluppen' som syns är en vattenvakt. När de åkt i botten är det dags att vattna helt enkelt. Det bästa är nog ändå sättet att hålla fast julgranen. Det görs genom att spänna en vajer som och på det sättet dra och hålla ihop de 'klackar' som håller fast granen. Inget jädra skruvande alltså.
 
Köpte den på ICA, dessvärre är kartong bortslängd så märke eller modell vet jag inte. Pris 179 kr vill jag minnas.