Servicefönster

2 kommentarer
Det är väldigt få och korta tillfällen till målning här hos oss. Väldigt snålt tilltagna servicefönster som vi säger i min branch. Vad sägs om några timmar i lördags som den enda chansen på säkert 7 veckor eller nåt liknande. 
 
Jag pratar målarväder eller utefixar-väder överhuvudtaget. Utan regn och helst med en temperatur som överstiger 5 grader. Jag har sällat mig till alla väderbittra människor och ruskar på huvudet, tjurar en hel del och tar storfilten och sätter mig under den och huttrar.
 
Nu har vi ett delvis målat hus... en sida så gott som klar, en annan till hälften klar och resten inte det minsta klart. Färgvalet är gjort iaf. Det blev färgen Beckers Perfekt Täcklasyr i kulör: Grafit. För att vara ärlig är jag inte helt nöjd med det. Eller jooo, färgen är jättefin men jag får ingen harmoni i den blå färgen på fönster och andra detaljer... Kanske man vänjer sig
 
 
 
 
1 Pia:

skriven

Hallå där! vad fint det blir. Förstår det där med harmonin i färgerna, jag hade kanske prövat med en dovt röd färg på fönsterkarmarna. Men det kanske är helt fel i landskapet. Fint är det i alla fall!
Trevlig midsommar!
Pia

2 Helen:

skriven

Roligt att du nämner just dovt röd, exakt det jag sneglat på och som vi pratat om. Nåt annat än blått måste det nog bli alldeles oavsett :-)