Fruset

Kommentera
Småfrusna efter en skogstur med hunden kurar vi ihop i varsin soffa ikväll. En vecka in i oktober men vi kan fortfarande plocka lingon här. Rekordsent tror jag. Det har trots allt varit frost ett par mornar.
 
Höststormen har dragit in över Ytterån, det dånar på rejält här ute. Har kämpat i motståndarlaget hela sensommar och hittills i höst. Laget som helst undviker vintern alltså. Jag har dock förlikat mig vid tanken nu. Tanken att det ändå blir både kallt och mörkt. Lika bra att gilla hela idén med att bo här och börja längta till jul  :-D
 
Apropå vinter så börjar bli dags att starta upp vintermatningen av småfåglarna. Vi har börjat så smått redan faktiskt men behöver skaffa de stora 15-20 kg säckarna. Små-påsarna från vår lokala handlare räcker inte långt och blir väldigt dyrt.
 
Nu dags för en jobbkväll i soffan. Perfekt kombination  :-)
 
 
Vänta förresten. Kolla in de nyaste här hemma. Ett par ljusstakar samt ett snyggt &-tecken i körsbär eller valnöt typ.
Hittade dem i en jättefin butik i Sälen, Form & Funktion Titta förbi där och låt dig inspireras tycker jag. Jag hittade en skitsnygg lampa där som jag 'klurar' lite på. Är det inte så att jag behöver den trots allt? Jooo, mest troligt  ;-)