Dagboksanteckningar

En kommentar
I vår stuga finns en anteckningsbok där det skrivs anteckningar om vistelsen. Det som står är där är mest av typen väder och vind, måltider, gäster och vilken typ av vinterföre transporten dit bjudit på. Alltså väldigt triviala noteringar. Självklart finns det en och annan rafflande historia om särskilda händelser osv också men det är ofta dessa trivialiteter som diskussionerna går tillbaka till år från år. 
 
Hur var vädret påsken 1995 egentligen? Hur var det med fisket, nappade det, fick vi något på utten sommaren 2000?
 
Stugan är gammal och uppfördes av min morfar och hans far och de allra första anteckningarna finns ristat i husets timmerstockar, på sittbänkar och gömt på undersidan av våningssängarnas överslaf. Oj, om väggar kunde tala... Eller förresten, det kanske är tur att de inte kan det  :-)
 
Den här bloggen (och kanske ännu hellre den andra) är bara en aningen modernare form av ristade noteringar i takstolar men fyller samma funktion. Stämplar i och av tiden. Något att återkomma till. Då och Då. 
 
Tanken har slagit mig att istället samla våra minnen i fysisk form istället. I en pärm med text och bild. Skulle vara roligt att texta och måla/rita för hand.
 
Tanken omsätts inte till handling. Det faller alltid på tiden. Den tid det skulle ta. Anar att det ändå skulle sluta ungefär var samla-foton-i-fotoalbum slutade, dvs med en himla massa foton som nu ligger i en hög som ingen ids ta fram och titta på.
 
Nä, jag fortsätter mitt digitala dagbok-ande och samlar minnen mitt i världen av 1or och 0or  :-D
 
 
 
 
 
 
1 Maria:

skriven

Så spännande att kunna titta tillbaka så lång tid.
Kram