Mörkt går till ljust

Kommentera
Vinter går mot vår även om det just idag inte känns helt övertygande. Ljusare tider innebär iaf en väldig skillnad på energi och lusten att ta tag i saker. Städa och stöka blir till och med lite mer lustfyllt med ljus än utan. Fascinerar mig ständigt. 
 
Projekten står och lurar lite här och var, några stora och några små. Mannen har sina, jag mina och sen finns det också de som vi delar såklart. Det är ju samma sak här, det bubblar som mest av projekt i huvudet den här tiden. Alldeles för många egentligen, det finns inte tid för allt och prioritering blir viktigt. Det är jag generellt sett rätt kass på, att prioritera, att göra en sak i taget. Jag gör gärna många saker på en ggn, blir rätt rotigt under tiden men är roligt. Mannen är av annan åsikt  :-)
 
Egentligen skulle ju massor av projekt kunna grejas med under vinterhalvåret, när det är som mörkast och tråkigast ute, men då hamnar vi som två sengångare i dvala ungefär. Vi lyckas varken göra planeringar eller ännu mindre verkställa något. Aningen märkligt eftersom det andra halvåret blir så himla överfyllt då istället. 
 
Bäst att sätta fart på husprojekten då, om vi skall få något gjort  :-)
 
Heja på!