Valborg 2016

En kommentar
Söndag och slut på helgen. En kvällspromenad kvarstår innan det får bli kvällshäng. Här hemma har inte hänt särskilt mycket nyttigt egentligen. En rätt slö helg får jag säga. Eldats en del men ansträngningen till det var minimal. 
 
Ingen valborgsmässoeld eller till den hörande fyrverkeri. Hunden är paniskt rädd och vi håller oss undan allt liknande. Den fina gamlingens hjärta tål kanske inte den typen av stress längre.
 
Min alldeles egna uppfattning är att fyrverkerier är gammaldags och värdelöst som salut för firande av allehanda slag. Omodernt ur flera aspekter. Djurvänligt är det inte. Knappast miljövänligt heller (varken för de som tillverkar eller för oss som förbrukar). 
 
Annars har det grejats lite i det allra finaste av små torp <3  Alldeles snart finns torpet ute hos mäklare till försäljning och det känns tomt i hjärtat. Det är så synonymt med finaste morbror och i varje liten vrå kan jag förnimma hans glada skratt och finurliga leende. Tomt var ordet <3 
 
 
 
1 Rosi:

skriven

Hej, jag heter Rosi Bergman och jobbar på tv-produktionsbolaget Jarowskij. Till sommaren ska vi spela in ett nytt byggprogram och jag söker nu glada hemmafixare som vill vara med. Vi söker stora som små projekt, kan vara en lekstuga till barnen, en veranda eller något litet som en fågelholk.
Nu undrar jag om ni kanske har byggplaner till sommaren. Vi kommer spela in under augusti och september.
Hör gärna av er om ni tycker att det låter kul så berättar jag mer.
Ha en jättefin dag!
/ Rosi