Utmaning...

Kommentera
Då har vi nåt till fredag då. Igen. Som vanligt så rasslar det bara till i almanacken och tiden rusar fram. Här hemma är det ihop-plockar-tema på det vi gör. En lång lista på kylskåpet med saker att ta tag i innan det blir vinter. 
 
Blomkrukor som skall tömmas, garage som skall städas, en miljon fönster som behöver putsas osv osv. Inte jättekul men känns skönt när det är gjort och vi liksom kan vänta in vintern...
 
Jag har ett inneprojekt på gång. Vårt sovrum är på tur för en förfriskning men tillåter mig inte att börja där förrän utsidan är i viloläge så det är bara att jobba på  :-)
 
Annars är det rätt stillsamt här i skogen. En gång tidigare i höst så kom jag och en gammal klasskompis på att vi skulle utmana oss själva. I bakning. Ett bakverk i veckan fram till jul. Jättekul tyckte jag.
 
Osäker om det känns sådär himla roligt som jag tänkte där och då. Inser ju varför jag aldrig bakar och står i. Jag är helt enkelt förjädra kass på det. Arrrrhhgg va dåligt det går. 
 
Vår första utmaning var att baka ett filmjölksbröd. "Superlätt, och omöjligt att misslyckas med" Mannen i huset bakar jättegoda surdegsbröd så jag hade högt ställda förväntningar när jag startade upp. 
 
Det gick att misslyckas, fy fasen så torrt och eländigt. Det höll inte ens ihop med smör och ost på. Nä det var super-fail på det försöket. 
 
Den här veckans utmaning är 'småbröd' dvs kakor. Det HAR jag bakat och lyckats med tidigare så det ska fasen gå alltså...
 
Nåja, inte ikväll blir det någon bakning iaf. Kanske imorron. Eller om jag tar det i övermorron istället... En får se  :-D