Nöjd

En kommentar

Det är lätt att dras med i ett flöde där hela tillvaron ter sig som en jakt. En jakt på något annat. Kanske allra oftast en jakt efter något någon annan har eller gör. Att aldrig vara nöjd och att innan man ens nåt ända fram, växlar om och börjar på en ny jakt. 


Beteendet utstrålar inte harmoni och lycka utan snarare det omvända och rakt motsatta. Till beteendetflödet hör också en strävan efter att ständigt bevisa för andra hur bra/lyckosamt/vackert detta livet är. Gärna i sociala flöden. 

Jag är en del i ovanstående. Eller har iaf varit. Försöker bli bättre på att stanna stå stilla och vara tacksam. Tacksam och nöjd med allt som finns nära mig. Som jag åstadkommit eller som jag fått ta del av på annat sätt. Facebook behöver inte känna till det. 

Just ikväll gör jag just det. Njuter av vad vi har alltså. Tacksam sitter jag och värmer mig i bastun här hemma. En fredagsbastu. Tända ljus och svag doft av björk. Härligt!

Trevlig helg!


 
1 Anette:

skriven

Känner igen mig. Är nästan klar med vårt nya kök och jag är redan med ett ben i att byta ut våra tv-möbler som är 2år unga. :-(