Sovrumsstege

Kommentera
Har gjort ett försök att skapa lite bättre förutsättningar för mig att hålla reda på kläder som är 'pågående' så att säga. Tanken har funnits länge men tummen har inte åkt ur förrän imorse.
 
Vi har ett antal 'järsgårdsstörar' (undrar vad det heter på 'svenska') och imorse tog jag ett par av dem och påbörjade mitt stegprojekt.
 
Skitenkelt och jättesnabbt gjort, inget som är mätt med precision. Ögonmått är hela poängen. Efter lite rotande
i mannens spikförråd hittade jag helt perfekta spikar. På kartongen stod att de heter 'Klockarspik' och jag tycker det blev skitbra för att spiken har en stor 'hatt' till skalle och ser sådär lite rufft-och-tufft ut
 
Själv är jag nöjd med resultatet...
 
Notering: den här stegen skulle man också kunna göra i t ex björk med inte helt raka stammar, låta det torka för att sen lacka i t ex svart eller vitt. I vårt sovrum passade det förträffligt med den här gamla mossväxta natur-utseendet dock, det blir inget lackande här  :-)
 
 
 
 ka