Ta egna frön

Kommentera
Allteftersom trädgårdsdelarna av vårt hemman stängs ner för vinterna hittar jag också fröställningar att försöka ta hand om. Testade redan förra hösten med ett flertal olika, däribland lupiner.
 
Planterade dem i våras och det gick fint för 3 av sorterna. Lupinerna som jag trodde skulle vara lättodlade som tusan blev det dock inget alls av med. De andra 3 vet jag inte ens vad det är för sort. De är iaf gula  ;-)
 
Nytt för i år är att jag pillat lös frökapslarna på Slingerkrassen och är nyfiken om det kommer lyckas. Har googlat mig till att man visst helt skall låta dem torka på plantan innan de plockas av. För sent läste jag just det. Nåja, jag testar och återkommer nästa sommar.
 
Annars har vi haft en skön och härlig helg. Sommarvarmt och soligt. Just nu stormar det ute och jag anar att det kanske är det 'riktiga' höstvädret som är på ingående