Trädgårdsmöbel-piff

Kommentera
Vår gamla trädgårdsmöbel behövde lite värme och kärlek så jag tog och målade dem. Fick bli svarta till färgen (tidigare mörkt brun, respektive teak-färgade) för att det skulle matcha hörnsoffan vi köpte när vi invigde altanen förra året.
 
Sagt och gjort, har målat ute och vi har inte haft jättevarmt här men jag hoppas det räcker för att det skall räknas som OK torkväder trots allt
 
Annars: jag går i funderartankar och hjärnan snurrar runt med ideer på hur jag skulle kunna fixa fint och snyggt runt altanen. Inte riktigt klar direkt men tänker iaf att jag skall börja runt trappstegen. Kanske några plattor offerdals-skiffer samt lite kullersten som dekoration?
 
Hur är det för er när något skall planeras? För mig börjar det med en känsla om att  'här borde något göras...' typ. En känsla som inte direkt berättar exakt vad eller hur något skall göras, bara att det inte känns OK. Det är något som är felande, något som saknas eller något som är i oordning. När och hur jag skall komma vidare avgörs oftast sen av småsaker, som t ex en särskilt pryl som skall stå någonstans eller en function som skall lösas... efter att det är avklarat brukar 'lullet' runtomkring liksom bara komma av sig själv. I bara farten liksom.
 
Det är det jag väntar på nu, det där 'lilla' avgörande alltså  :-)