11 nätter före jul

3 kommentarer
Ojoj vad tiden rusar iväg. Helt plötsligt är vi snart framme vid julhelgen. Mycket skall hinnas med som vanligt. Jag undrar hur ni hinner med, utgår från att de allra flesta precis som jag får svårt att hitta tid för allt. Vad prioriterar ni och vad får stå över? 
 
Jag älskar verkligen att pyssla omkring och greja med allting så att det blir julmysig stämning överallt, både ute och inne. Det tar rätt mycket tid så jag få försöka lägga band på mig och fördela tiden på annat xå. Bakandet är nerskuret till ett minimum iaf. Det prioriterar jag lätt bort. Är dessutom rätt usel på just det så valet är lätt  :-)
 
Lite mer städat ska det bli, alla gästutrymmen behöver städas ordentligt, bäddas rena och göras redo för alla älskade ungar som kommer hemöver. 
 
Julefriden skall förhoppningsvis hittas tillsist. Ni vet den där sköna känslan att sätta sig i soffan i nystädat hem. Det doftar lätt av hyacint. julgranen lyser fint. Att skära upp en skiva av den ljumma julskinkan och lägga den på en bit 'stut' med lite starksenap. Till det julmust. Iskall. Det är dit jag längtar  :-)
 
 

 
1 Annelie:

skriven

i år åker vi bort, så precis allt här hemma är bortprioriterat. Inte ens en adventsljusstake har åkt fram

2 Anette:

skriven

ok erkänner härmed att jag fuskstädar överallt. Då hinner jag pyssla mer och göra fullt med sådant som vi inte har plats med men det är så trevlig syssla detta pyssel :-p

3 Eva:

skriven

Jag är tvärtom. Bakar som en galen. Städning av allt som är över 'vanlig veckorstädning' hoppas över