Smått och Gott

Kommentera
Halva juni är förbi och vi har sommar. För varje år som går så konverterar jag ett litet snäpp till mot att fullt ut bli en sommarmänniska. Transfereringen förvånar en aning eftersom jag alltid sett mig som en vintermänniska egentligen. Ni vet det där med tända ljus i mörkret, knarriga vinterpromenader och vedeldad värme. Nu kan jag tänka mig ett liv helt i värme, solvärme alltså... Det har inte varit aktuellt tidigare. 
 
Nåja, ingen semester ännu men njuter ändå och knåpar på med lite av varje. Några småpyssel här och lite större pyssel där så ska vi väl få tiden att gå  ;-)
 
Just nu är det målning av det sista på huset, vilket inkluderar både högt och lågt och mittemellan, dvs både vindskivor och sockel samt lite däremellan. Inte allt kvar nu. Många kvällar med pensel och mygg men börjar ana slutet. 
 
Annars tänkte jag i sommar pricka av:
-- ett växthus och lite bättre trädgårdsavdelning överhuvudtaget
-- ny torkställning
-- pergola-tak till altanen
-- massor med spontangrejor
 
Den sista är roligast tycker jag, såna smågrejor som helt plötsligt bara sker. Jag är rätt bra på just det. Att vara spontan alltså. Inte helt uppskattat alla gånger gissar jag. Själv trivs jag som bäst då  :-)
 
Idag är det regnigt och blåsigt så då passar lite småpyssel bra. Några fasad-siffror till garage-gaveln tänkte jag mig av detta. 
 
Några utskrivna siffror blir mall, klipper ut och ritar av på en bit trä och sen fram med sticksågen. Jag är tusan inte världsbäst på att såga snyggt. Detta kommer inte gå att granska alldeles för nära men jag hoppas att det skall se fint ut på sådär lagomt avstånd  :-)
 
Ha en bra lördag!